JellyPages.com

Wednesday, May 8, 2013

Sesunguhnya yang terindah hanya sementara

Askum sebagai pembuka bicara..Bagi aku berita ini  membuatkan aku gembira tetapi tak xthulah bagi korang  sma ada menaruh perasaan simpati ke tak..Aku gembira sebab anak yang dikandungkan oleh mak tiri aku meninggal dunia di dalam kandungan ..Kadang2 simpati jgak kat ayah aku tpi nk wat mcm mna xde rezeki.Klau anak itu lahir pun buat kasihan kat dia jer tengok keadaan yang huru hara macam ni..Itulah balasanya kerana menganiayai orang lain, dah lah perampas, hancurkan rumah tangga orang lain lepas tu mulut kurang ajar plak dah mengandung ckp bkn2...itulah padahnya anak mati di dalam kandungan xsempat lahir tgk dunia lagi wlaupn dh ckup 9 bln tapi disebabkan air ketumban pecah dlm perut menyebabkan baby itu lemas..Jmat duit ayah aku ckit xpyah beli susu, pampers smua klau tdk ad 1 lagi tanggungjwb..padam muka ko pempuan kandung anak 9 bln,bwak perut bsar, beli persiapan baby last2 mati xsempat lahir lagi..Jangan kau ingat nak ambik harta ayah aku, aku xbenarkan 1 sen pun..Disebabkan kematian baby itu lah aku balik cuti pun ayah aku xdatang jenguk aku rupanya ayah aku uruskan pengebumian anak dia dan jaga perempuan tu kat hospital..Jangan dia xhantar aku balik shah alam nti sdh.Klau tdk memang dah dia xsayangkan aku.

Dendam tetap dendam..Selama 5 tahun mama aku sabar dengan semua ni..Akhirnya aku sedar penceraian adalah jalan terbaik bagi diaorg.Walaupun pahit untuk aku terima semua ini tapi itulah jalan terbaik bagi ibu aku.Aku sedar bkn mudah untuk mempertahankan rumah tangga.Kadang2 kita sangka jodoh kita dengan dia tapi sebenarnya bukan..Tuhan hnya bagi kebahagian sekejap sahaja untuk dikecapi bukan selama-lamanya.Kini aku pasrah dengan segalanya..Sesungguhnya saat yang terindah hanyalah sementara....


No comments: